کد مطلب: 140158
رهبر انقلاب در ديدار رمضاني مسئولان و کارگزاران نظام:
طرف مقابل برجام را پاره کند ما آن را به آتش مي‌کشيم/ حق را بايد از دهان گرگي مثل آمريکا بيرون کشيد/دولت بايد حرکت اقتصادي را شتاب دهد
تاریخ انتشار : 1395/03/26 13:35:57
نمایش : 1095
مقام معظم رهبري تاکيد کردند: ما برجام را نقض نمي‌کنيم لکن اگر طرف مقابل نقض کند که الان نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا دارند تهديد مي‌کنند که برجام را پاره مي‌کنيم، اگر آنها برجام را پاره کردند ما آن را آتش مي‌زنيم.












 

به گزارش  هفت چشمه به نقل از پايگاه اطلاع رساني حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز (سه شنبه) در ديدار سران سه قوه، مسئولان و کارگزاران نظام، مديران ارشد دستگاههاي مختلف و عناصر فعال سياسي، اجتماعي و فرهنگي، افزايش توانمنديهاي اساسي را موجب مصونيت و اقتدار ملت و کشور خواندند و افزودند: برنامه ريزي و اولويت بندي در حل دو مشکل اساسي رکود و بيکاري، شتاب حرکت براي تحقق اقتصاد مقاومتي را افزون تر خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با توصيه به بهره گيري هرچه بيشتر از فضاي معنوي ماه مبارک رمضان به برخي ادعيه در اين ماه شريف اشاره کردند و گفتند: در برخي ادعيه رمضاني درخواست نجات از گناهاني شده است که اگر خدايي نکرده مسئولان به آنها مبتلا شوند، ضرر آن به همه جامعه و به کشور خواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي، بي انگيزگي، غفلت، سخت شدن دل، بي خيالي و غرور را از جمله اين گناهان برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر مسئولان از خود مراقبت نکنند و مبتلا به اين گناهان شوند، مراحل بعدي و خطرناک تر، کم آوردن در بزنگاهها، ابتلا به نفاق و تکذيب نعمت هاي الهي است.
ايشان تنها راه رهايي از اين گناهان و لغزش ها را، تقوا و مراقبت از خويش دانستند.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به مسائل روز اشاره کردند و با تأکيد بر اينکه کشور در برهه کنوني، در شرايط حساس و خاصي قرار دارد، افزودند: از جمله ويژگي هاي مقطع فعلي اين است که مسئولان، بر خلاف اوايل انقلاب، با ظرفيت هاي عظيم کشور بيشتر آشنا هستند و آگاهي کامل و جامعي نسبت به توانمنديها و امکانات دارند.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: ويژگي ديگري که موجب حساس بودن مقطع فعلي است، وجود يک دشمني آشکار خاص با جمهوري اسلامي است که فراتر از اختلافات معمولي ميان دولتهاست.
ايشان در بيان علت اصلي اين دشمني خاص، جمهوري اسلامي ايران را يک پديده بي سابقه خواندند و خاطرنشان کردند: نظام اسلامي بر پايه مباني فکري و عملي اسلامي با «استکبار، ظلم، تبعيض، و سياستهاي زورگويانه» مخالف است و با وجود همه فشارها، قدرت و نفوذ آن روز به روز در منطقه و جهان گسترش و عمق يافته و به عنوان يک قدرت رو به ظهور جديد، منافع ظالمانه قدرتهاي استکباري را به چالش کشيده است.
رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بايد طراحي و نقشه دشمن را شناخته و براي مقابله با آن، طراحي کلان و مصونيت بخشي داشته باشيم که برنامه هاي اجرايي نيز در چارچوب اين طراحي کلان معنا پيدا خواهند کرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: طراحي و نقشه دشمن، از بين بردن توانمندي هاي جمهوري اسلامي و اگر نتواند، جلوگيري از رشد اين توانمندي هاست.
ايشان با تأکيد بر اينکه تنها راه مقابله با طراحي دشمن، استفاده صحيح و مناسب از ظرفيت ها  و افزايش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بيان توانمنديهاي اصلي و اساسي کشور پرداختند.
«ايمان اسلامي» اولين توانمندي بود که رهبر انقلاب اسلامي به آن اشاره کردند و گفتند: طرف مقابل از همه امکانات خود بويژه فضاي مجازي استفاده مي کند تا ايمان اسلامي نسل جوان و نسل هاي بعدي را متزلزل کند، بنابراين بايد براي حفظ و عمق بخشي به ايمان اسلامي در جامعه به عنوان يکي از زمينه هاي اقتدار، اهتمام ويژه اي داشته باشيم.
حضرت آيت الله خامنه اي «پيشرفت هاي علمي» را دومين توانمندي اساسي کشور خواندند و با تأکيد بر اينکه طرف مقابل بشدت مخالف پيشرفت علمي است و براي متوقف کردن ان به ترور دانشمندان کشور نيز متوسل شده است افزودند: آنها براي مقابله با پيشرفت علمي حتي از ابزارهاي خباثت آميز و ممنوع همچون بدافزارها و ويروس هاي اينترنتي استفاده کردند که مي توانستيم براي اين جنايت، گريبان آنها را در دادگاههاي بين المللي بگيريم که متأسفانه اين کار انجام نشد.
ايشان خاطرنشان کردند: يکي از دلايل عمده فشار بر بخش هسته اي، مخالفت با پيشرفت علمي کشور است و خودشان هم مي دانند که ادعاي تلاش براي دستيابي به بمب هسته اي، يک دروغ آشکار است.
رهبر انقلاب اسلامي «توانمندي اقتصادي» و «توانمندي دفاعي بازدارنده» را از ديگر عوامل اقتدار کشور دانستند و با تأکيد بر افزايش اين توانمنديها گفتند: توانمندي سياسي ملي به معناي وحدت و انسجام ملي بايد حفظ شود و با وجود اختلاف ها و سلايق گوناگون سياسي که اشکالي هم ندارد، در مباني حرکت نظام، اختلافي در بين مردم بوجود نيايد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: به لطف الهي امروز اين انسجام و وحدت ملي نسبت به مباني نظام وجود دارد و قاطبه مردم به انقلاب، مظاهر انقلاب، يادگارهاي انقلاب و نام و ياد امام (ره) علاقه مند هستند.
ايشان «جمعيت جوان کشور» را از ديگر توانمنديهاي اساسي برشمردند و افزودند: جمعيت جوان نعمت بسيار بزرگ و مهمي است مسئولان  دولتي بايد با برنامه ريزي صحيح در جهت افزايش جمعيت جوان کشور حرکت کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي بعد از تأکيد بر افزايش توانمنديهاي شش گانه اساسي کشور براي مقابله با طراحي دشمن، خاطرنشان کردند: دشمن عبارت است از «شبکه استکبار» که در رأس آن دولت امريکا قرار دارد و همچنين «شبکه صهيونيستي» که مظهر آن رژيم جعلي صهيونيستي است.
ايشان با اشاره به اينکه طرف مقابل به هيچ وجه دشمني خود را پنهان نمي کند، گفتند: سخن چند روز پيش وزير امور خارجه در جلسه علني مجلس مبني بر اينکه ذات امريکا تغييري نکرده، سخن کاملاً درستي است، ذات امريکاي کنوني همان ذات امريکاي دوران ريگان است و هيچ تفاوتي هم ميان دموکرات و جمهوري خواه وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي به يک تصور غلط درخصوص امريکا اشاره و خاطرنشان کردند: برخي تصور مي کنند ما مي توانيم با امريکا کنار بياييم و مشکلات خود را حل کنيم در حاليکه اين تصور نادرست، و يک توهم است.
ايشان با تأکيد بر اينکه از لحاظ منطقي، هيچگاه جمهوري اسلامي ايران مورد محبت دولت امريکا قرار نخواهد گرفت، گفتند: رفتار امريکاييها همواره خباثت آميز و همراه با عناد بوده است، بنابراين، تصور اينکه مسائل ايران و امريکا سوءتفاهم است و از طريق مذاکره و به شيوه پنجاه پنجاه قابل حل است، تصوري غير واقعي و غلط است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: مسئله اصلي آمريکاييها، موجوديت جمهوري اسلامي ايران است که با مذاکره و رابطه حل نمي شود زيرا قدرت و استقلال ناشي از اسلام براي استکبار غيرقابل قبول است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه از ديدگاه امريکا، مصالحه به معناي تنزل از مواضع و اصول است، خاطرنشان کردند: اين تنزل پاياني ندارد همانگونه که اکنون بعد از موضوع هسته اي، موضوع موشکي را پيش کشيده اند، بعد از موشک، نوبت به حقوق بشر مي رسد، بعد از حقوق بشر، موضوع شوراي نگهبان، سپس موضوع ولايت فقيه و در نهايت قانون اساسي و حاکميت اسلام مطرح خواهد شد، بنابراين تصور اينکه جمهوري اسلامي مي تواند با امريکاييها به مصالحه برسد، تصور نادرستي است.
رهبر انقلاب اسلامي به يک تصور غلط ديگر نيز اشاره کردند و افزودند: برخي تصور مي کنند که علت خصومت امريکا با ايران، تحريک ها و ستيزه گري جمهوري اسلامي است در حاليکه آنها بودند که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، با بدگويي، تحريم، طلبکاري و پناه دادن به دشمن ملت ايران، بناي دشمني و ستيزه را گذاشتند.
رهبر انقلاب اسلامي، تقويت «مصونيت و اقتدار کشور» را علاج واقعي همه دشمني هاي مستکبران خواندند و تأکيد کردند: براساس فرمان صريح قرآن بايد هرچه مي توانيم قوت و قدرت «ايماني، اقتصادي، دفاعي، علمي، سياسي و جمعيتي» خود را افزايش دهيم.
ايشان با فراخوان مسئولان همه دستگاهها به اداي کامل وظايف خود در روند افزايش توان و «مصونيت ملي»، به مسئولان وزارتخانه ها و دستگاههاي مرتبط با توان علمي کشور توصيه کردند خود را از حواشي دور نگهدارند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر ضرورت حمايت از جوانان معتقد و انقلابي به عنوان يکي از توانمنديهاي کشور، افزودند: همانگونه که صريح و آشکارا گفتم همواره از جوانان مؤمن انقلابي دفاع مي کنم و به آنها ارادت دارم.
رهبر انقلاب اسلامي سخنان خود در جمع مسئولان و مديران ارشد نظام را با بيان تذکراتي مهم در دو زمينه اقتصاد و برجام ادامه دادند.
ايشان رکود و بيکاري را دو مشکل عمده کشور دانستند و خاطرنشان کردند: اين مشکلات بيشتر از اينکه ناشي از تحريم ها باشد، متوجه سياستها و برنامه هاي دولت فعلي، دولت سابق و دولت اسبق است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بيان برخي راهکارها براي حل اين دو مشکل، توجه به صنايع کوچک و متوسط را ضروري خواندند و افزودند: احياي اينگونه صنايع، از بنيانهاي اقتصاد مقاومتي است و مي تواند تا حد زيادي باعث تحرک اقتصادي و ايجاد اشتغال شود.
رهبر انقلاب اولويت بندي کارها را بسيار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: طبيعي است که هريک از وزيران محترم مشکلات خود را مهم تر بداند و براي جذب منابع بيشتر تلاش کند اما دولت بايد با اولويت بندي واقعي، حرکت اقتصادي را شتاب دهد.
ايشان با ابراز اميدواري درباره عيني شدن نتايج فعاليتهاي دولت در زمينه اقتصاد مقاومتي حمايت از شرکتهاي دانش بنيان را داراي اولويت کامل و در حل دو مشکل عمده رکود و بيکاري مؤثر خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي، جذب و هدايت سرمايه ها و منابع خارجي به زمينه هاي مورد نياز کشور را نيز مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: در اين عرصه نيز بايد با اولويت بندي عمل کرد.
جلوگيري از واردات کالاهايي که مشابه داخلي دارند و يا مورد نياز کشور نيستند، تبديل تجهيزات فرسوده صنايع، توجه کامل به بخش کشاورزي و تمرکز و سرمايه گذاري براي توليد و صادرات فرآورده هاي نفتي به جاي خام فروشي از ديگر توصيه هاي رهبر انقلاب به مسئولان بود.
ايشان افزودند: افزايش توليد و صادرات نفت، نياز کشور است اما در کشوري که داراي بزرگترين ذخائر گازي و نفتي جهان است، واردات بنزين نبايد انجام شود و مسئولان براي رفع اين مشکل بايد برنامه ريزي و اقدام کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي در نقد ديدگاهي که معتقد است منابع لازم براي تحقق اقتصاد مقاومتي وجود ندارد، افزودند: سپرده هاي ارزي و ريالي مردم در بانکها، رقم بسيار بالايي است با افزايش «تسهيلات و مشوقهاي قانوني»، اين منابع را به سمت شتاب يافتن روند اقتصاد مقاومتي هدايت کنيد.
مسئله برجام و ارزيابي ميزان پايبندي طرفهاي مقابل به تعهداتشان، آخرين بخش از سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامي در جمع مسئولان و کارگزاران نظام بود.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، نظرات هر دو گروه موافقان و مخالفان برجام را مبالغه‌آميز خواندند و گفتند: هم افرادي که از برجام تمجيد مي‌کنند و هم مخالفان و منتقدان آن، در بيان نظرات خود گاهي مبالغه و اغراق مي‌کنند، در حالي که برجام هم «نقاط مثبت و محسّنات» دارد و هم «نقاط ضعف و معايب».
رهبر انقلاب افزودند: محسّنات برجام همان مواردي بود که جمهوري اسلامي را به روي آوردن به مذاکرات ترغيب کرد که البته خيلي از آن محسّنات تأمين نشد.
ايشان در اشاره به معايب برجام خاطرنشان کردند: اين معايب مواردي است که ما هميشه از آن بيمناک بوديم و تکرار مي‌کرديم که طرف مقابل، طرف بدعهد و بد ذاتي است که دبّه در مي‌آورد و زير قول خود مي‌زند.
ايشان افزودند: در برجام خُلل و فُرجهايي وجود دارد که اگر بسته مي‌شد، معايب، کمتر يا منتفي مي‌شدند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با تجليل از تلاش فراوان و سخت مذاکره کنندگان هسته‌اي، تأکيد کردند: آنچه که در خصوص برجام مي‌گوييم، مطلقاً ناظر به زحمات و تلاشهاي اين برادران عزيز نيست، بلکه ارزيابي عملکرد طرف مقابل است.
رهبر انقلاب با اشاره به زواياي پر ابهام سند برجام که زمينه سوء استفاده طرف هاي مقابل را فراهم کرده است تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، زيرا وفاي به عهد، دستور قرآني است اما اگر تهديد نامزدهاي رياست جمهوري امريکا مبني بر پاره کردن برجام عملي شود، جمهوري اسلامي برجام را آتش خواهد زد که اين کار هم دستوري قرآني درباره نقض عهد متقابل است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در ادامه به تشريح مصاديقي از عمل نکردن امريکا به تعهدات خود پرداختند و خاطرنشان کردند: وظيفه طرف مقابل، برطرف کردن تحريمها بود اما به اين وظيفه عمل نکرده يعني بخشي از تحريمها را به نحوي برداشته‌ اما در عمل تحريمها برداشته نشده است.
رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: امريکايي‌ها تحريمهاي اوليه را بطور کامل حفظ کرده‌اند که اين مسئله بر تحريمهاي ثانويه نيز که قرار بود برطرف شود اثر مي‌گذارد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: دست‌اندرکاران به اين واقعيات توجه و دقت کنند و اين حرف را تکرار نکنند که تحريمها برداشته شده است.
ايشان با اشاره به حل نشدن مشکل معاملات با بانکهاي خارجي، افزودند: مقامات دولت امريکا در زبان و بخشنامه مي‌گويند که مانعي براي معاملات بانکي با ايران وجود ندارد اما در عمل کاري مي‌کنند که بانکها جرأت معامله با ايران را نداشته باشند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، سخنان اخير يک مقام مسئول امريکايي را مبني بر اينکه «ما نمي‌گذاريم ايران راحت باشد»، نمونه‌اي از همين رفتار دوگانه دانستند و گفتند: طرف امريکايي اين گناه و تخلف بزرگ را در مانع تراشي براي تعامل بانکهاي خارجي با ايران انجام داده و کسي نبايد کار امريکايي‌ها را توجيه کند.
«بيمه نفتکشها» موضوع مهم ديگري بود که رهبر انقلاب، جزئياتي از تخلف و بدعهدي امريکا در خصوص آن را بيان و خاطرنشان کردند: البته آنها در سقف محدودي اين بيمه را قبول کرده‌اند اما ساختارهاي بزرگ بيمه وارد اين موضوع نمي شوند زيرا امريکايي‌ها در آن ساختارها و عضو هستند و مانع تراشي مي کنند.
ايشان با اشاره به انجام کامل تعهدات جمهوري اسلامي افزودند: ما پيش‌پرداختها و تعهدات خود را پي در پي انجام داديم و غني‌سازي ۲۰ درصد، فردو و اراک را تعطيل کرديم، اما طرف مقابل همچنان متوقع است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي خطاب به رئيس سازمان انرژي اتمي کشور تأکيد کردند: توقعات طرف مقابل را در زمينه «الياف کربنِ داراي کاربرد در ساخت سانتريفيوژها» و در خصوص «اندازه‌گيري ۳۰۰ کيلو مواد هسته‌اي» مطلقاً قبول نکنيد و زير بار آنها نرويد.
رهبر انقلاب، با اشاره به پولهاي بلوکه شده کشورمان در خارج گفتند: امروز دسترسي به درآمدهاي نفتي کشور کاري دشوار و هزينه‌دار است و پولهايي هم که در بانکهاي ديگر کشورها داريم، هنوز به جمهوري اسلامي برنگشته است چرا که اين پولها به دلار است و انتقال آنها به دليل دشمني و بدعهدي امريکا قفل شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، در ادامه سخنانشان صنعت هسته اي را صنعتي راهبردي خواند که بايد بدون لطمه باقي بماند و توسعه يابد.
ايشان با اشاره به تأثير محسوس صنعت هسته اي در مصونيت بخشي و افزايش امنيت کشور تأکيد کردند: قابليتهاي اين صنعت، نيروي انساني تواناي آن و امکان رسيدن آن به وضعيت قبلي بايد مورد مراقبت قرار گيرد و حفظ شود.
رهبر انقلاب افزودند: خوشبختانه قابليت بازگشت به وضع قبلي حفظ شده و ما مي توانيم در شرايطي که لازم بدانيم، با سانتريفيوژهاي نسل جديد در کمتر از يکسال و نيم به صد هزار سو دست يابيم، بنابراين طرف مقابل خيال نکند که دست ما بسته است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر مقابله جدي با هرگونه کارشکني امريکا خطاب به مسئولان تأکيد کردند: حق گرفتني است آن هم از گرگي مثل امريکا که بايد حق را از دهانش بيرون کشيد.
رهبر انقلاب با ابراز خرسندي از سخنان رئيس جمهور و وزير خارجه مبني بر مقابله با مانع تراشي هاي امريکا خاطرنشان کردند: براي مقابله با جفاها و اقدامات طرف مقابل بايد توانايي هاي خود را حفظ کنيم.
ايشان دستيابي ايران به غني سازي ۲۰ درصد و ساخت سانتريفيوژهاي پيشرفته را عوامل اصلي قبول برخي تعهدات از جانب امريکا دانستند و تأکيد کردند: اگر اقتدار علمي و فناوري ايران نبود امريکايي ها قطعاً همين وضع فعلي را هم قبول نمي کردند بنابراين بايد اين اقتدار هرچه بيشتر افزايش يابد.
رهبر انقلاب در آخرين نکته بخش هسته اي سخنان خود در جمع مسئولان و کارگزاران نظام گفتند:از هيأت نظارت بر اجراي برجام توقع داريم با دقت و مراقبت افزونتر در هر نقطه اي که طرف مقابل بد عمل مي کند يا به فکر خيانت است بايستد و از منافع ملت دفاع نمايد.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين روحاني رييس جمهور، در سخناني ماه رمضان را ماه رحمت الهي خواند و با اشاره به شرايط کشور در زمان آغاز به کار دولت يازدهم گفت: دولت، کنترل و مهار تورم را اولويت خود قرار داد و توانستيم تورم را از ۴۰.۱ درصد در سال ۹۲ به ۱۱.۹ درصد در پايان سال ۹۴ برساند و در ماه آينده نيز به تورم يک رقمي دست خواهيم يافت.
آقاي روحاني، کنترل بازار ارز، رشد اقتصادي و خروج از رکود را از ديگر دستاوردهاي دولت دانست.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات دولت در بخش کشاورزي اشاره کرد و گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴ توليدات کشاورزي از ۹۷ ميليون تن به ۱۱۲ ميليون تن رسيد.
آقاي روحاني افزود: در زمينه ذخاير و مواد غذايي استراتژيک مثل گندم و برنج، ذخاير سال ۹۴ نسبت به سال ۹۲ سه برابر شده و پيش بيني توليد گندم در سال جاري ۱۰ ميليون تن است که تقريباً برابر با نيازهاي کشور است.
آقاي روحاني با اشاره به پيشرفت هاي صنعت نفت، گفت: فازهاي ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ پارس جنوبي به افتتاح رسيد و سه تا چهار فاز ديگر نيز تا پايان امسال افتتاح خواهند شد.
رييس جمهور افزود: توليد گاز کشور در اين مدت ۱۵۰ ميليون مترمکعب در سال افزايش پيدا کرده است.
وي به افزايش خطوط ريلي کشور اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن ۴۷۵ کيلومتر به خطوط ريلي و برنامه ريزي براي ۷۰۰ کيلومتر ديگر، شاهد تحول بزرگي در زمينه ريل و ترانزيت خواهيم بود.
آقاي روحاني با بيان اينکه در زمينه تجارت خارجي شاهد تحول مثبتي بوديم، تاکيد کرد: در سال قبل بعد از ۶۰ سال براي اولين بار صادرات غيرنفتي کشور از واردات غيرنفتي پيشي گرفت.
وي ادامه داد: به طور متوسط در هشت سال گذشته تراز تجاري کشور، منفي ۲۵ ميليارد دلار بوده اما براي اولين بار اين تراز تجاري مثبت شده است.
آقاي روحاني همچنين با اشاره به مذاکرات هسته‌اي گفت: در اين مذاکرات، حقوق هسته اي ملت ايران را تثبيت کرديم و قطعنامه هاي ظالمانه لغو شدند.
رييس جمهور، اولين قدم پس از رفع تحريم را دستيابي به بازار صادراتي نفت خواند و گفت: در اين زمينه تقريبا به همان شرايط قبل از تحريم نزديک شده ايم.
آقاي روحاني با بيان اينکه توليد ميعانات از ۳۷۰ هزار بشکه به ۳۹۰ هزار بشکه در ماههاي اخير رسيده است، افزود: صادرات نفت خام امروز به دو ميليون بشکه افزايش پيدا کرده و توليد نفت هم از ۲.۷ ميليون بشکه به ۳.۸ ميليون بشکه رسيده است.
رييس جمهور تاکيد کرد: امروز به اتحاد و ايستادگي براي دستيابي به اهداف نياز داريم.
وي مهمترين مسئله پيش روي کشور را مسئله اشتغال دانست و با بيان اينکه يکي از افتخارات دولت يازدهم در طول ۳ سال گذشته، ايجاد يک ميليون و ۳۴۰ هزار اشتغال خالص جديد است، گفت: طبق اعلام مرکز آمار هم اکنون بيش از ۲۲ ميليون شاغل در کشور داريم.
وي يکي از مشکلات براي رسيدن به رشد اقتصادي را کمبود تقاضا دانست و افزود: بدون بازار جديد نمي توانيم به رشد اقتصادي مطلوب برسيم و بدين منظور بايد به دنبال بازار جديد داخلي و خارجي و نيز سرمايه گذاري خارجي باشيم.
رييس جمهور با اشاره به سخنان اخير رهبر انقلاب در مورد بيکاري جوانان تاکيد کرد: براي دولت هم مايه شرمساري است که جوان تحصيلکرده ايراني بيکار باشد.
آقاي روحاني با بيان اينکه از سال گذشته ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي به دستور رهبر انقلاب تشکيل شده گفت: اين ستاد تا کنون ۱۹ جلسه تشکيل داده و ۱۱۰ طرح را در اولويت قرار داده است.
آقاي روحاني با اشاره به اينکه نبايد اعتماد ميان مردم و جامعه سست شود، افزود: اگر در گوشه اي چند نفر حقوق بالاتري را برداشت کردند، آن را تبديل به مسئله ملي نکنيم و دولت نيز گوش شنوايي براي شنيدن نقدها دارد.

 

انتهاي پيام/ن

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg